بخش آموزش الکترونیکی

ساخت وبلاگ

خلاصه: افراد حتی اگر به صورت زنده نیز در آموزش شما شرکت نکنند باز هم نیاز دارند تا دوره خودمانی باشد. در ساخت فیلم خود نیز به این نکته توجه نمایید همچنین در طراحی دوره خود محتوای آموزنده و کوتاه ارائه کنید.

برخی معتقدند که فیلم در آموزش الکترونیک یکی از ویژگی های این نوع از آموزش محسوب می شود. می توان گفت فیلم ها یک رسانه بزرگ در حوزه آموزش و انتقال محتوای آموزشی هستند اگر برای تولید آن ها از استراتژی ها و روش های مناسب استفاده نمایید.

در مطلب قبل به سه نکته در مورد خلق فیلم های آموزش الکترونیک مناسب بر روی گوشی های همراه اشاره شد در ادامه به نکات بیشتری اشاره شده است.

مطلب قبل را می توانید از اینجا بخوانید

نکاتی در مورد خلق فیلم های آموزش الکترونیک مناسب

فیلم ها فاقد تعامل هستند اما نقش فعالی در آموزش ایفا می کنند چرا که می توانند افراد را به بحث کردن تحریک کرده و یادگیرندگان را به تفکر و آنالیز تشویق کنند. فیلم ها را با داشتن شرح تصاویر، استفاده از نقشه ها، موسیقی و ... تعاملی کنید.

4. ویژگی های ملموس و در عین حال خلاق را به کار خود اضافه کنید.
استفاده از افکت های خاص سینمایی لازم نیست. داشتن ایده های خلاق هر چند کوچک نیز می تواند فیلم شما را جذاب جلوه دهد. راه دور نروید، این خلاقیت حتی می تواند در استفاده از فونت های غیر متعارف معنی شود. از تعاملات پیش ساخته در فیلم خود استفاده کنید. این تعاملات می توانند شامل Autoplay، حرکت به صفحات مختلف و... باشند.

همچنین در تولید خود می توانید از GoAnimation و Powtoon استفاده کنید. این ابزارها اجازه ساخت انیمیشن های سرگرم کننده و آموزشی یا کلیپ های کمدی کوتاه را به شما می دهند که با استفاده از آن ها می توانید فیلم خود را به سبکی جدید تبدیل کنید.

5. مرکز توجه بر راوی فیلم است.
اگر شما در حال ضبط ویدیوی آموزشی خود هستید و از هیچ ابزاری در این زمینه استفاده نمی کنید چند نکته را رعایت کنید:
به نور توجه کنید و مطمئن شوید که در پشت فردی که در حال صحبت است، سایه نباشد. از افراد بخواهید که در حین ضبط فیلم به دوربین نگاه کنند تا به مخاطب این حس منتقل نشود که شخصی دیگری در صحنه حضور دارد.

رعایت این دو نکته، حس داشتن یک تجربه خوب از آموزش را به مخاطبان القا می کند. از افرادی که به کار خود مسلط نیستند، دعوت به همکاری نکنید. برای انتخاب افراد به عنوان راوی به ویژگی های تسلط بر صحبت و دقت بر سرعت گفتگو توجه ویژه ای داشته باشید. سعی کنید فرد انتخابی شما لهجه نداشته باشد. نیازی نیست که حتما از افراد سرشناس یا بازیگرهای معروف در ساخت فیلم خود استفاده کنید.

6. محاوره ای بودن سناریوی خود را تا انتها حفظ کنید.
همان طور که می دانید تحقیقات اولین گام در فرآیند تولید یک فیلم آموزشی است. به همین دلیل لازم است که درانتخاب راوی خود دقت کنید. صدای شخص مورد نظر می بایست دلنشین باشد و مخاطب تصور نکند که با یک ربات رو برو است. از مجری خود بخواهید که از اصطلاحات ثقیل و پیچیده استفاده نکند و جملاتی را بیان کند که مناسب با نیازهای مخاطبان باشد. ( به عنوان مثال ممکن است افرادی از فیلم شما استفاده کنند که به تازگی در بخش فنی یک شرکت استخدام شده اند، در نتیجه نباید از کلمات فنی خاص استفاده نکنید)

نکاتی در مورد خلق فیلم های آموزش الکترونیک مناسب

نکته مهم دیگر آن است که در کنار فن مکالمه حرفه ای، محاوره ای بودن را نیز جای دهید. متن فیلم آموزشی خود را چندین بار دوره کنید و جملات و اصلاحاتی که در جایگاه خود نیستند را بررسی کنید. در حالت عادی، مخاطبان می توانند ارتباط خوبی با فیلم های آموزش الکترونیک برقرار کنند.

7. بدانید که محتوای کمتر، تاثیرگذارتر خواهید بود.
یکی از کلیدهای اصلی در موفقیت فیلم های آموزشی الکترونیک، ارائه محتوا به اندازه ای مشخص است. مطمئنا شما نمی خواهید دریایی از افکت های مختلف را به مخاطبان ارائه دهید و با استفاده از جلوه های ویژه مانند گراف ها، انیمیشن ها و ... ذهن مخاطب خود را درگیر و آشفته کنید.

مطمئن باشید که با این کار تنها ذهن یادگیرنده را از موضوع اصلی فیلم دور خواهید کرد. همواره ارائه محتوای کوتاه تر تاثیر بیشتری بر روی یادگیرندگان خواهد داشت. فراموش نکنید که اطلاعات منتقل شده در یک فیلم آموزشی نسبت به فیلم هایی که تنها برای سرگرمی ارائه شده اند بیشتر در ذهن مخاطب جای می گیرد. اگر هدف شما از ساخت فیلم استفاده از افکت ها و جلو های ویژه است، توصیه می کنیم که در استراتژی خود تجدید نظر کنید.

همواره ارائه محتوای کوتاه تر تاثیر بیشتری بر روی یادگیرندگان خواهد داشت. فراموش نکنید که اطلاعات منتقل شده در یک فیلم آموزشی بیش از فیلم هایی که تنها برای سرگرمی ارائه شده اند در ذهن مخاطب قرار می گیرد، آنچه در فیلم های سرگرم کننده بیش از همه در ذهن افراد باقی میماند جلوه های ویژه است.

ممکن است در فیلم خود نتوانید از افراد سرشناس استفاده کنید اما این بدان معنی نیست که فیلم های آموزشی بعدی شما انتطارات را بر آورده نخواهد کرد یا اینکه با شکست مواجه خواهند شد.

در حقیقت با در نظر داشتن نکات ذکر شده می توانید محصولی را به مخاطبان ارائه دهید که احساس شرکت در یک آموزش آنلاین را از آن ها دور کند و گویی به صورت زنده آموزش می بینند.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان،تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

وجوه مشترک آموزش الکترونیکی و فیلم (1)

دور از ذهن نیست اگر بگوییم که فیلم و آموزش الکترونیک هر دو دارای وجوه مشترک زیادی هستند. هر دو یک فرآیند خلاق را ایجاد کرده و از یک سری نظریه های فراگیر در زمینه های ایجاد سرگرمی حمایت می کنند...

وجوه مشترک آموزش الکترونیکی و فیلم (2)

تبلیغات و روش هایی که در معرفی دوره های آموزشی خود به کار می برید می تواند اولین گام برای به شهرت رسیدن باشد. همچنین به نیاز به حضور اساتیدی دارید که بتوانند مانند یک بازیگر حرفه ای ایفای نقش کرده و مخاطبان را به سمت دوره های آموزشی شما جلب کنند.

خلق فیلم های آموزش الکترونیک مناسب

نیازی نیست برای ارائه یک فیلم آموزش الکترونیک یک کارگردان یا فیلمنامه نویس خبره باشید تا بتوانید مخاطبان خود را شگفت زده کنید. ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:00

خلاصه: ارائه آموزش های جدید اگر در قالب همان چارچوب آموزش های قدیمی باشد هیچ موفقیتی را به دنبال نخواهد داشت. اولین گام برای ایجاد نوآوری، شناخت کافی از چارچوب خود و بررسی آن است. در حقیقت چارچوب ساخته شده شما نقش اساسی در پیروزی یا شکستتان خواهد داشت.

خستگی قاتل است! کسالت و خستگی عناصر دیگر مانند بی تفاوتی، بدبینی و تسلیم شدن را نیز وارد بازی کرده تا شور و شوق، نوآوری و خلاقیت را از میدان به در کنند. از جمله تلفات در این رقابت رهبری است. خستگی امروزه برنامه های آموزشی بسیاری را تحت تاثیر قرار داده و ما در اکثر اوقات بدون ترس جمله " خسته شدم" را به کار می بریم و بدون توجه از کنار آن می گذریم. در اطراف ما ناگفته های بسیاری در مورد خستگی وجود دارد که بدون تغییر آن ها را می پذیریم.

نقش رهبری در آموزش الکترونیک (1)

در قدم  اول از شما می خواهیم به یک سوال بالقوه و در عین حال ناراحت کننده پاسخ دهید. دوره های آموزشی خود را چطور پیش برده و توسعه می دهید؟ آیا این روند را با خستگی ادامه می دهید؟ آیا مخاطبان به اندازه کافی با دوره ها تعامل دارند و در کنار یادگیری از آن لذت می برند یا این خستگی به آن ها نیز منتقل شده است؟

نقش آموزش الکترونیک در رهبری و توسعه چیست؟
بزرگان می گویند در انجام هر کاری خلاقیت به خرج دهید و از چارچوب خود خارج شوید "Think Out of the Box". شما چه راه حلی را برای جذاب شدن دوره آموزشی خود پیشنهاد می کنید؟
همگی ما دائما به دنبال ایجاد تغییر در عملکرد خود هستیم اما چرا تاثیر آن را بر روی کاربران و مشتریان خود نمی بینیم؟ در واقعیت ما هیچ تغییری در کار خود ایجاد نکرده ایم و در چارچوبی که به دست خودمان ساخته شده، زندانی شده ایم!

باید این حقیقت را پذیرفت که برای داشتن رهبری مناسب در آموزش می بایست به سراغ راه حل هایی بروید که پیش از شما کسی آن ها را تجربه نکرده است و یا به عبارت دیگر کسی ریسک انجام آن را نپذیرفته است.

طرز فکر شما می تواند نقش دشمن را برای شما ایفا کند. هر چه تفکرات منفی و ناامید کننده داشته باشید مطمئنا فاصله بیشتری با موفقیت خواهید داشت. از جمله مواردی که افراد نسبت به آن دیدی منفی دارند، ریسک کردن است. اگر به کارهایی که انجام می دهید توجه کنید، متوجه خواهید شد که برخی کارها را به صورت کامل انجام می دهید و از انجام برخی دیگر به صورت کامل صرف نظر می کنید. به عبارت دیگر بیشتر ما "فرصت و تجربه ریسک کردن را به خود نمی دهیم". متاسفانه یا خوشبختانه تمایل به ریسک کردن، بخش مهمی از رهبری است. باید این حقیقت را پذیرفت که برای داشتن رهبری مناسب در آموزش می بایست به سراغ راه حل هایی بروید که پیش از شما کسی آن ها را تجربه نکرده است و یا به عبارت دیگر کسی ریسک انجام آن کار را نپذیرفته است.

هر قدمی که در این مسیر بر می دارید می تواند بسیار نامطمئن باشد در نتیجه به عنوان یک حرفه ای آمادگی وقوع هر اتفاقی را داشته باشید. تصور نکنید که ارائه هر دوره یک موفقیت جدید برای شما محسوب می شود بلکه برای رسیدن به قله های اوج می بایست خطراتی را پذیرفته و با آن ها به مقابله برخیزید.

نقش رهبری در آموزش الکترونیک (1)

نکته: بسیاری از افراد در استفاده از بازی و فیلم و ایجاد جذابیت در طراحی دوره خود زیاده روی می کنند.

به یاد داشته باشید که سرگرمی تنها یک وسیله است و به عنوان یکی از المان های کار شما محسوب می شود که باید در نقطه ای آن را شروع و در نقطه ای دیگر به آن پایان دهید. به عبارت دیگر سرگرمی می بایست تنها بخشی از دوره شما باشد و تنها به قصد افزایش یادگیری مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد. مانند تمامی آیتم های دیگر، سرگرمی نیز باید عاقلانه مورد استفاده قرار گیرد و آن را با عناصر دیگر ترکیب کرد. همان طور که در مطالب قبلی نیز بارها تکرار کردیم، قرارگیری تمامی عناصر در کنار یکدیگر، سطح یادگیری را افزایش می دهد.

با توجه به موارد گفته شده اجازه دهید تا به نقش سرگرمی و مشارکت آن در فرآیند یادگیری اشاره کنیم. خود را در نقش یک بیننده در نظر بگیرید. اگر امروز یک برنامه تلویزیونی را مشاهده کنید، چند سال و یا حتی چند ماه بعد آن را به خاطر خواهید داشت؟ اگر شما به جای مخاطبان خود باشید و یک دوره آموزشی ارائه شده را بارها و بارها مشاهده کنید تا چه مدت زمانی آن را به یاد خواهید داشت؟ به نظر شما اگر اطلاعات و محتوای مورد نیازمان در کار و زندگی با سرگرمی ترکیب شوند، به خاطر سپردن آن ها برای ما تا چه اندازه راحت تر خواهد بود؟ آیا این سرگرمی در یادآوری مطالب تاثیر خواهد داشت و یا آن که بی تاثیر خواهد بود؟ در مطلب بعدی سعی می کنیم تا پاسخی برای این سوالات داشته باشیم.

ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

بهترین منابع تلفیقی آموزش الکترونیک

دوره های مجازی این کمک را به سازمان ها می کنند تا بتوانند علاوه بر ارتقای سطح علمی و مهارت های فردی افراد، موقعیت بهتر شغلی و اجتماعی آن ها را نیز به همراه دارد. اما چگونه یک دوره طراحی کنیم؟

مزیت استراتژی آموزش آنلاین دانشجو - محور (یادگیرنده محور)

با اتخاد یک رویکرد آموزش الکترونیک یادگیرنده محور به کارمندان این فرصت را می دهید تا بتوانند میزان آموزش و یادگیری خود را کنترل کرده، روابط خود با دیگران را کنترل کرده و به نیازهای خود در دنیای واقعی پاسخگو باشند. همچنین با استفاده از این نوع آموزش شما می

٦نکته معلم آنلاین بودن

اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر یک معلم آنلاین هستید یا خیر، 6 مورد بیان شده را آنالیز کنید. این موارد بایدهایی هستند که برای رشد افراد و تبدیل شدن آن ها به معلم خصوصی آنلاین ضروری است. ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:00

همراه
خلق فیلم های آموزش الکترونیک مناسب بر روی

خلاصه: نیازی نیست برای ارائه یک فیلم آموزش الکترونیک یک کارگردان یا فیلمنامه نویس خبره باشید تا بتوانید مخاطبان خود را شگفت زده کنید. برای به هیجان آوردن افراد بهتر است در انتخاب نرم افزار آنلاین قدرتمند و مناسب به منظور تهیه و تدوین فیلم آموزشی خوب دقت به خرج دهید. در این مقاله به ارائه مواردی خواهیم پرداخت تا براساس آن فیلم های آموزشی با ارزش محتوایی بالا را تولید کرد.

اگر تصور می کنید که تنها افراد با تجربه و حرفه ای در تکنولوژی فیلم سازی، قادر به تولید فیلم های آموزش الکترونیک فوق العاده هستند، باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید. در واقع می توان گفت هر کسی می تواند برای ارائه دوره های آموزش الکترونیک، ویدیوی آموزشی مناسب را تولید کند، اگر در این راه از ابزارهای مناسبی بهره ببرد و در کنار آن استعداد و خلاقیت خود را نیز به کار بگیرد.

خلق فیلم های آموزش الکترونیک مناسب بر روی

چطور می توان ویدیوهایی مطابق با محتوای آموزش الکترونیک خود ایجاد کرد؟
به خاطر داشته باشید به منظور طراحی فیلم برای دوره های آموزشی، ابتکار عمل مسیر شما را برای رسیدن به هدف کوتاه تر خواهد کرد. خصوصا زمانی که کیفیت مهمتر از کمیت باشد. بنابراین در هر شرایطی رو به جلو حرکت کنید و با نشستن بر روی صندلی کارگردانی خود را آماده تولید فیلم آموزش الکترونیکی کنید. ایمان داشته باشید که ویدیوی شما به زودی به مرحله اجرا رسیده و مانند یک تئاتر پخش خواهد شد.

1. ابزارهای نوشتاری آموزش الکترونیک خود را از میان نرم افزارهایی انتخاب کنید که پایگاه داه قدرتمندی داشته باشند.
در دنیای امروز، ابزارهای نوشتاری که با استفاده از آن بتوان یک فیلم آموزشی تولید کرد، بسیار زیاد است. در حالی که هر یک از این ابزارها دارای ویژگی های خاص خود بوده و در کتابخانه خود اطلاعات منحصر به فردی دارند. نرم افزارهای مدنظر دارای یکسری ماژول های از پیش ساخته شده مانند تصاویر، موسیقی و ... هستند.
بنابراین اگر تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته ای در اختیارتان نیست نا امید نشوید چرا که هنوز موقعیت ایجاد یک فیلم آموزشی الکترونیک فوق العاده پیش روی شماست. به نرم افزاهای موجود در زمینه کاری خود فکر کنید و با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید. به نظر می رسد که استفاده از ویژگی های آماده بهتر از آن است که یک دوربین در دست بگیرید و یک فیلم را ضبط کنید.

2. ایده خود را عملی کنید.
به جای انکه تمامی اهداف خود را با زبان بیان کنید آن ها را به سبکی تبدیل کنید که برای سایرین قابل لمس و درک باشد. اگر در اینترنت گشتی زده باشید با یک تخمین سرانگشتی متوجه خواهید شد که فیلم های آموزشی در بیان محتوا بسیار موفق تر از متن ها عمل می کنند. به همین دلیل با مخاطبان و نیازهایشان قدم به قدم پیش رفته و آن ها را به عرصه نمایش ببرید.

می خواهید موضوعی در حوزه سلامت برای افراد بازگو کنید. به نظر شما اگر موضوع را تبدیل به فیلم کنید و عواقب ناشی از هر حرکت صحیح یا غلط بر روی بیمار را نشان دهید، تاثیرگذارتر خواهد بود یا آن که تمامی مطالب را به صورت مقاله 20 صفحه ای تهیه کرده و در اختیار افراد گذارید؟

به عنوان مثال تصور کنید می خواهید موضوعی در حوزه سلامت برای افراد بازگو کنید. به نظر شما اگر موضوع را تبدیل به فیلم کنید و عواقب ناشی از هر حرکت صحیح یا غلط بر روی بیمار را نشان دهید، تاثیرگذارتر خواهد بود یا آن که تمامی مطالب را به صورت یک متن تهیه کرده و در اختیار افراد گذارید؟

ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد که بخواهند یک مقاله 20 صفحه ای بدون جذابیت را مطالعه کنند، البته اگر هم به مطالعه آن بپردازند باز هم می توان اطمینان داشت که تاثیر آموزش عملی و بری بیش از متنی می تواند باشد.

3. استفاده از چند پلتفرم، کار شما را کاربرپسند خواهد کرد.
به مخاطبان خود توجه کنید آن ها حق دارند از محتوای آموزشی ارائه شده هر زمان که بخواهند استفاده کنند این امر زمانی که از تلفن همراه استفاده می کنند به بهترین شکل اتفاق خواهد افتاد. در مقالات پیشین هم در مورد استفاده از نرم افزارهایی که بر روی موبایل به راحتی پاسخگو نیستند صحبت کردیم، مثلا در برنامه آموزشی خود از پلتفرم هایی که مبتنی بر Flash هستند، استفاده نکنید چرا که بر روی تلفن های همراه این ویژگی پشتیبانی نمی شود. به جای آن می توانید از ابزارهای مدیریت سیستم پاسخگو (RLMS) بهره ببرید.

پیش از این برای طراحی نرم افزارها باید آن ها را برای سیستم های مختلف مثل لپ تاپ، تبلت و یا تلفن همراه به طور جداگانه طراحی نمود، اما با استفاده از این دسته از نرم افزارها تحت عنوانResponsive، می توانید تنها یک بار طراحی کنید و نرم افزار خود را با سیستم تطبیق می دهد، (ترجمه پاسخگو را ما انتخاب نموده ایم که ممکن است در آینده ترجمه های بهتری از این سیستم ارائه گردد) با این کار می توانید فیلم های آموزشی خود را در ابعاد مختلف به کاربرانتان ارائه دهید. مطمئن شوید کاربران شما کنترل کاملی بر صدا دارند. آن ها باید بتوانند صدای مورد نظر را انتخاب کنند یا این که امکان Playback را در اختیارشان قرار دهید.

حال در نظر بگیرید که افراد می خواهند فیلم آموزشی شما را در یک مکان شلوغ مشاهده کنند، در این موارد صدا کارساز نیست و هرچقدر هم صوت با کیفیت باشد باز هم ممکن است با مشکلاتی مواجه شود، بنابر این از ایده زیرنویس هم استفاده کنید.
ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی  

تنظیم: مرجان سلیمانیان

وجوه مشترک آموزش الکترونیکی و فیلم (1)

دور از ذهن نیست اگر بگوییم که فیلم و آموزش الکترونیک هر دو دارای وجوه مشترک زیادی هستند. هر دو یک فرآیند خلاق را ایجاد کرده و از یک سری نظریه های فراگیر در زمینه های ایجاد سرگرمی حمایت می کنند...

وجوه مشترک آموزش الکترونیکی و فیلم (2)

تبلیغات و روش هایی که در معرفی دوره های آموزشی خود به کار می برید می تواند اولین گام برای به شهرت رسیدن باشد. همچنین به نیاز به حضور اساتیدی دارید که بتوانند مانند یک بازیگر حرفه ای ایفای نقش کرده و مخاطبان را به سمت دوره های آموزشی شما جلب کنند.

میزان استفاده از آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی

میزان تاثیر و یا استفاده از از یک نوع آموزش در فرآیند یادگیری به میزان سهولت استفاده از آن بستگی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع می توان در جهت بهبود به وضعیت آموزش الکترونیکی قدم برداشت.

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:41

همراه
دلایل اهمیت استوری بورد(Storyboard)

خلاصه: Storyboard (استوری بورد) یا همان فیلم نامه مصور عنصر مهمی در توسعه آموزش الکترونیک است. زیرا علاوه بر این که ریسک تولید محصول را کاهش می دهد، مزایای بسیاری از جمله کاهش خطا و هزینه را نیز در پی دارد.

داشتن فاز استوری بورد (Storyboard) در پروژه نه تنها تعاملات با مشتریان و ارتباط با توسعه دهندگان را برقرار می سازد بلکه به واقع بروز رسانی دوره شما را در آینده امکان پذیر می سازد.

دلایل اهمیت استوری بورد(storyboard) 1

آیا تا به حال فکر کرده اید که خانه ای بدون طرح اولیه و ماکت ساخته شود چطور از آب در می آید؟ بله. زمانی که شما یک دوره آموزشی طراحی می کنید بدون استوری بورد درست مثل آن است که خانه ای بدون ماکت ساخته اید!
پیش از آن که به مزایای استفاده از استوری بورد در آموزش الکترونیکی بپردازیم به تعریفی اجمالی از آن پرداخته ایم.

استوری بورد یا فیلم نامه مصور:
استوری برد پلی میان یک فیلم نامه مکتوب و جهان تصویری رسانه های بصری است. اگر داستان به شکل فیلم نامه نوشته شده باشد باید بهترین میزان سن برای هر صحنه طراحی شود. در رسانه های بصری بیان داستان با تصویر، گامی لازم است تا کشف کنید که داستان چگونه به فیلم (در اینجا وبینار) ترجمه خواهد شد. فیلم نامه مصور اجازه می دهد تا بهترین راه را برای بیان تصویری هر کنش داستان (در وبینار هر مرحله یادگیری) یافت. علاوه بر کشف نحوه بیان تصویری داستان باید بر روی مشخصات سینمایی فیلم مانند زوایای دوربین، ترکیب بندی، تداوم، حرکت اشیاء و شخصیت ها، برش ها، ژست ها، حالات چهره و تا حدی ریتم کار کرد. (برگرفته از ویکی پدیا)

در این نوشتار قصد داریم تا 8 دلیل عنوان کنیم بدین مضمون که: چرا کشیدن و طراحی استوری بورد برای پروژه های آموزش الکترونیک بسیار مهم است. استوری بورد یا همان فیلم نامه مصور، عنصر مهمی در توسعه آموزش الکترونیک است. زیرا ریسک تولید محصول را کاهش می دهد. دلایل این ادعا در زیر آمده است.

1) آیا مفهوم به درستی منتقل می شود؟
استوری بورد به شما می گوید که مفهومی که شما برای آموزش ساخته اید در کجا کار می کند و در کجا کار نمی کند. وقتی شما بخواهید یک مفهوم را به صورت شفاهی عنوان کنید معمولا برای توضیح باید چند پاراگراف بنویسید، این در حالی است که فیلم نامه مصور به مشتری شما یا صاحب اعتبار دوره درسی شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا مفهوم مورد نظر به او منتقل می شود یا خیر و آیا جهت برگزاری دوره مطابق با میل او هست یا نه!

2) آیا پیاده سازی سناریوی طراحی شده به خوبی کار خواهد کرد؟
زمانی که شما دوره را به صورت یک داستان به تصویر می کشید به گونه ای به طراحان و برنامه نویسان این امکان را می دهید تا تصمیم بگیرند که از کدام نوع از مدیا (رسانه های صوتی و تصویری) برای انتقال پیام استفاده کنند: به طور مثال کدام بخش دارای روایت صوتی باشد و یا در کدام قسمت ها قابلیت کلیک کردن وجود داشته باشد به طوری که در نهایت همگام سازی در کل فرایند حفظ شود.

این موضوع یک تمامیت به دوره و روند آن می دهد. بنابر این استوری بورد نه تنها به عنوان یک ماژول طراحی خدمت می کند بلکه به عنوان یک کنترل کننده کیفیت به کاربرده می شود و به بیانی صفحه به صفحه روند را بررسی می کند.

3) استفاده مناسب از بودجه
زمانی که شما قصد دارین از انیمیشن های طولانی و پر هزینه در آموزش خود استفاده کنید استوری بورد بیش از پیش مهم می شود زیرا می توانید با ارائه استوری بورد خود برای هر سناریو پیش از هزینه کردن تایید بگیرید تا تصویر روشنی از محصول نهایی به آن ها بدهید. در این میان اگر مشتری تصمیم بگیرد که برخی تغییرات را در میانه کار ایجاد نماید و یا اشتباهی رخ داده باشد اعمال تغییرات، تغییر بودجه زیادی را برای آن ها به ارمغان نخواهد داشت.

با ارائه استوری بورد پیش از پیاده سازی هر سناریو می توانید تایید بگیرید تا تصویر روشنی از محصول نهایی داشته باشید، همچنین در این میان اگر مشتری تصمیم بگیرد که در میانه کار تغییری ایجاد کند بودجه زیادی را صرف نمی کند.

4) شناسایی اشتباهات/خطاها در مراحل اولیه
در طول فاز استوری بورد، بسیاری از خطاهای روایتی (ناشی از روایت شنیدن داستان) خطاهای رسانه ای (ویدئو، صدا) و جزئیات دیگر شناسایی می شوند. این خطاها چنانچه در مراحل اولیه شناسایی نشود سبب صرف هزینه، زمان و تلاش بسیاری است که ممکن است سبب مختل شدن تولید نیز شود.

دلایل اهمیت استوری بورد(storyboard) 1

5) تصمیم گیری مناسب برای انتخاب مالتی مدیا
استوری بورد برای شناسایی مالتی مدیای مناسب و ارائه آن ها در زمان مناسب حائز اهمیت است. عموما زمانی که گروه به طراحی دوره مشغولند مکان و نوع مالتی مدیای مورد نیاز را عنوان می کنند و در مستندات خود لحاظ می کنند اما همیشه این تصویر سازی های ذهنی با واقعیت منطبق نیست، بنابراین لازم است بعد از طراحی دوره، استوری بورد پیاده سازی شود تا این موارد شناسایی شده و اصلاح گردند.

ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

BYOD(2)

استفاده از دستگاه های شخصی در محل کار به کارمندان سازمان احساس هیجان و رضایتمندی می دهد، این امر بر روند کار آن ها موثر است. حرکت سازمان ها به سمت پشتیبانی از BYOD، در ابتدای کار تنوع در وسایل و پشتیبانی از فرمت های مختلف را خواستار است. در ادامه به سایر

پیش بینی آموزش الکترونیک تا پایان سال 2015 (3)

شرکت ها در مقیاس های مختلف می توانند با توجه به آمارهای بیان شده، فناوری مورد نیاز خود را خریداری کرده تا بتوانند خود را با سرعت بالاتری با آموزش الکترونیک تطبیق دهند. استفاده از LMS، CMS، ابزارهای ارائه و طراحی دوره ها و ... می تواند پیشرفت را تسریع بخشد

آموزش مبتنی بر سناریو

هدف ما از ارائه این مطلب آشنایی با جنبه های مختلف آموزش الکترونیک مبتنی بر سناریو نویسی است. بنابراین می توان دوره های آموزش الکترونیک را طراحی کرد که علاوه بر ایجاد انگیزه در مخاطبان می توان بهترین تجربه آموزشی را برای آن ها ایجاد کرد تا به موثرترین شکل

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:37

خلاصه: در دوره های آنلاین بین شما و مخاطبان ارتباط تنها از طریق لحن و نوع محاوره امکان پیر است. یک لبخند نیز می تواند بر کار شما تاثیرگذار باشد، ارائه خود را مانند یک نوار ضبط شروع و به پایان نرسانید. باید از خسته کننده بودن ارائه جلوگیری کنید در نتیجه در کار خود خلاقیت به خرج دهید و در این میان از اسلایدهای متنوع، موسیقی و ... استفاده کنید.

وبینار یک راه آموزشی مقرون به صرفه و در عین حال تاثیرگذار است که می تواند در صرفه جویی زمان یادگیرندگان بسیار موثر باشد. حال برای آن که بتوانید یک تجربه ارزشمند از آموزش الکترونیک را برای کاربرانتان فراهم کنید می توانید یک راه جدید پیش روی آن ها قرار دهید که بتوانند نظرات خود را با دیگران در یک مکان واقعی به اشتراک بگذارند.

7 پیشنهاد برای داشتن یک میزبانی موفق وبینار (3)

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم داشتن تمرین، میزان اعتماد به نفس و تسلط بر ارائه را بالا می برد. در کنار تمرین های زیاد توجه به مخاطبان خود را فراموش نکنید چرا که هر یک از افراد شرکت کننده در سمینار شما میزان موفقیت کار شما را تعیین خواهند کرد. با ما همراه باشید.

4. توجه مخاطبان را جلب کرده و در حفظ آن کوشا باشید.

میانگین طول توجه مخاطبان به یک موضوع در یک سمینار حضوری حدود 10 دقیقه خواهد بود. این زمان می تواند در یک همایش به کمتر از زمان مطرح شده برسد چرا که ارائه بر روی صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت و لپ تاپ است. در صورتی که اسلایدهای ارائه شده از جانب شما خاص و جذاب نباشند بعد از مدت کوتاهی نمی توانید توجه مخاطبان را جلب کنید و توجه آن ها را متمرکز دارید.

متن ها را در اسلایدها به حداقل رسانده و به جای آن یادگیرنده ها را در گفتگو درگیر کنید تا بتوانند چالش هایی هر چند کوچک و ظریف را حس کنند. از تصاویر غنی، موسیقی، فیلم های کوتاه و ... استفاده کنید. از حضار سوال پرسیده و از آن ها بخواهید پاسخ دهند یا حتی نظر خود را بر روی کاغذ بیاورند.

5. ارائه را با پرسش و پاسخ بشکنید.

بهترین راه برای حفظ تعادل، پرسش و پاسخ است. مطمئن باشید گوش دادن به حرف دیگری آن هم بدون وقفه نه تنها برای آن ها بلکه برای شما نیز خسته کننده خواهد بود. در نتیجه می توانید حتی برای آن که خود استراحت کنید پرسشی را مطرح کرده و آن ها را به چالش و تعامل بکشانید. زمانی که در حال سخنرانی هستید آن ها را با کلمه "شما" خطاب کنید. به عنوان مثال به جای آن که بگویید کسی سوالی ندارد؟ می توانید برخی از افراد را مخاطب قرار داده و بگویید "شما سوالی ندارید؟" تا این احساس به افراد منتقل شود که شما به تمامی افراد حاضر در جمع توجه دارید در نتیجه با تمرکز بیشتری بحث را دنبال خواهند کرد.

6. در کنار رسمیت، شوخ طبعی را فراموش نکنید.

از شوخی هراسی نداشته باشید اما مرتبط بودن آن با موضوع وبینار خود را فراموش نکنید. مطمئن شوید که شوخی شما حس توهین را به کسی منتقل نکند. زمانی که با افراد تعامل می کنید مسائلی را عنوان کنید که در عین جالب بودن واقعیت داشته باشند. خود را به جای مخاطبانتان قرار دهید مطمئنا شنیدن داستان هایی که در زندگی واقعی رخ داده باشد برایتان جذاب تر خواهد بود. وبینارهای خود را با نمودارها، آمار و ارقام، خسته کننده نکنید. از دنیای واقعی و مطالعات موردی استفاده کرده و از داستان های واقعی موفق برای ارائه به مخاطبان استفاده کنید.

وبینارهای خود را با نمودارها، آمار و ارقام، خسته کننده نکنید. از دنیای واقعی و مطالعات موردی استفاده کرده و از داستان های واقعی موفق برای ارائه به مخاطبان استفاده کنید.

تمامی این موارد به عنوان نقاط قوت شما در کنفرانستان ظاهر خواهند شد. بیان این مسائل از جانب شما باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب شما هک شود و یادگیری را به دنبال داشته باشد.

7. فراموش نکنید که صدا یک پل ارتباطی با افراد است.
در بین سخنان خود از وقفه های کوتاه استفاده کنید. اگر وقفه هایتان طولانی باشد ممکن است مخاطبان تصور کنند که صدای شما قطع شده، اگر نیاز به سکوت طولانی دارید و علت آن را برای افراد بیان کنید. به طور مثال بگویید شما 3 دقیقه زمان دارید تا صفحه نمایش داده شده را مطالعه کنید پس من 3 دقیقه سکوت می کنم سپس از شما سوالات مرتبط خواهم پرسید

به لحن محاوره توجه کنید.
به یاد داشته باشید که مخاطبان شما انسان هستند و نه ماشین. تصور کنید که در جمع دوستان خود هستید، چگونه صحبت خواهید کرد؟ درست است که نمی توان جمع دوستان را با یک وبینار رسمی مقایسه کرد اما هدف اصلی ما از مطرح کردن این سوال بررسی و توجه شما به لحن گفتارتان است. در یک همایش که افراد زیادی حضور دارند و ممکن است اکثریت را نشناسید، داشتن رابطه دوستانه کمی دشوار است اما با کمی تلاش می توانید لحنی مناسب را برگزیده و در کنار رسمی برگزار شدن جلسه، صمیمیت را حفظ کنید.

7 مورد برای داشتن یک میزبانی موفق در وبینار را بیان کردیم. با بررسی و داشتن موارد عنوان شده می توانید از میزان موفقیت خود آگاه شوید تا کنترل کاملی بر ابزارهای آموزش الکترونیک داشته باشید و مخاطبان خود را به صورت هوشمندانه ای برای خود حفظ کنید تا هر روزه بر تعداد یادگیرندگان وبینارهای خود بیافزایید. در نهایت صدا و صمیمیت کلام را فراموش نکنید، محل و ابزارهای وبینار خود را با در نظر داشتن بالاترین کیفیت برگزیده و خود را همواره به جای مخاطبانتان قرار دهید تا بتوانید درک بالایی از وضعیت فعلی افراد داشته باشید.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

 تنظیم: مرجان سلیمانیان

تحلیلی بر LMSهای متن باز (1)

مهم ترین بخش از یک سیستم آموزش الکترونیکی مدیریت سیستم آموزشی است. با توجه به تعداد زیاد سیستم های مدیریت یادگیری که امروزه در دسترس هستند، تصمیم گیری در مورد پلتفرم مناسب می تواند بسیار دشوار باشد....

یادگیری الکترونیکی و ثبت اطلاعات

آموزش علاوه بر استفاده از سیستم های نرونی مورد نیاز ، مستلزم استفاده از عناصر دیگر نظیر : ارتباط متقابل ، تخیل و فیدبک است . یادگیری الکترونیکی با استفاده از عناصر متفاوت ، که باعث ایجاد عناصر جدید آموزشی می گردد ...

استاندارد IEEE LTSC

در مطلب قبل در رابطه با استاندارد AICC توضیح داده شد. در ادامه بحث در مورد استانداردهای IEEE می پردازیم.

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:58

خلاصه: کلمه وبینار در چند سال گذشته ابداع شده که به ارائه یک سمینار بر روی اینترنت اشاره دارد. رایج ترن نوع استفاده از وبینار در فروش و نرم افزارهای بازاریابی است که به منظور اطلاع رسانی و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان بالقوه کاربرد دارد. اما از همین ویژگی می توانید در ارائه دوره های آموزش الکترونیک به افراد استفاده کنید.

علاوه بر واژه وبینار می توانید از کلماتی همچون سمینار، وب کنفرانس، جلسه اینترنتی و ... استفاده کنید. برخی معتقدند که یک وبینار حقیقی تنها قابل ارائه برای گروه بزرگی از مخاطبان است. توجه داشته باشید که Webinar متفاوت از Webcast (پخش و ارائه یک طرفه) است و مخاطب تنها به عنوان یک تماشاچی یا شنونده تلقی نمی شود.

وبینار جلسه زنده ای است که مکان برگزاری آن بر روی وب است. شما در این جلسه می توانید به برگزاری جلسات آموزشی پرداخته و به بحث و ارائه با سایرین بپردازید. شرکت کنندگان می توانند اسناد و نرم افزارهای کاربردی را با استفاده از رایانه مشاهده کرده و از آن ها استفاده کنند. همچنین در این همایش می توانید صدای خود را با افراد به اشتراک گذاشته و مطالب آموزشی خود را ارائه دهید.

7 پیشنهاد برای داشتن یک میزبانی موفق وبینار (2)

شروع جذاب وبینار می تواند در جلب مخاطب بسیار موثر باشد. در کنار داشتن شروعی جذاب می بایست برخی نکات مانند صدا، لحن، صمیمیت و ... را نیز لحاظ کنید.

مطلب قبل را می توانید از اینجا بخوانید

2. به صداها توجه کنید
بدون تردید صوت مهمترین المان یک وبینار به شمار می آید. برای اطمینان از اینکه در انتقال صوت به عنوان مهم ترین المان با مشکلی مواجه نخواهید شد، سه نکته زیر را رعایت کنید:

- محلی مناسب را برای همایش خود برگزینید. محلی را انتخاب کنید که آرام بوده و به طور مثال وجود نویز روی کار شما خلل ایجاد نکند. (برای درک بهتر: اتاقی که انتخاب می کنید به لحاظ آرامش می تواند همانند یک اتاق ضبط صدا باشد) مطمئن شوید که اینترنت را از طریق بی سیم دریافت نمی کنید و به جای آن از ارتباطات کابلی استفاده کنید زیرا مطمئن تر و احتمال ایجاد نویز و یا قطعی کمتر است.

- برای خود یک دستیار فنی انتخاب کنید. در طول ارائه یک دوره آموزشی نیاز به تمرکز کافی دارید در نتیجه داشتن یک دستیار فنی این امکان را به شما می دهد تا از بابت عدم وقوع مشکلات احتمالی اطمینان داشته باشید. توجه داشته باشید که دستیار انتخابی شما می بایست توانایی حل مشکلات ناگهانی را داشته باشد تا تمامی مسئولیت ها بر عهده شما نباشد.

- از میکروفون های جدا استفاده کنید. در حین برگزاری وبینار از میکروفون های دسکتاپی یا میکروفون لپ تاپ خود استفاده نکنید. از میکروفون هایی که مخصوص پخش صدا هستند استفاده کنید. اگر سالن همایش شما مجهز به بلندگوهای متعدد است، تنظیمات آن ها را در بهترین حالت قرار دهید تا افراد شرکت کننده با مشکل صوتی مواجه نشوند!

7 پیشنهاد برای داشتن یک میزبانی موفق وبینار (2)

3. تمرین، تمرین، تمرین

تمرین قدرت شما را بالا می برد. به هر اندازه که انسان با استعداد و خلاقی باشید باز هم نباید تمرین کردن را فراموش کنید. هیچ گاه بدون تمرین وارد یک کنفراس یا سخنرانی واقعی نشوید. از میزان تاثیر صدای خود بر دیگران و پذیرش آن مطمئن شوید. هر فردی ممکن است در گفتگوی خود لغاتی که بیش از حد تکرار کند، این نوع واژه ها و یا کلماتی که افراد را خسته می کند از فرهنگ لغات خود حذف کنید.

تمرین، اعتماد به نفس شما را بالا می برد. از نظرات سایرین استفاده کنید از آن ها بخواهید که با دقت صدای شما را گوش کرده و صادقانه نظر دهند. از افراد جویا شوید که کدام قسمت را پسندیده اند؟ آیا سرعت و تن صدای شما مناسب بوده؟ آیا صحبت شما به اندازه کافی واضح است؟

تمرین، اعتماد به نفس شما را بالا می برد. از نظرات سایرین استفاده کنید از آن ها بخواهید که با دقت صدای شما را گوش کرده و صادقانه نظر خود را بیان کنند. از افراد جویا شوید که کدام قسمت را پسندیده اند؟ آیا سرعت و تن صدای شما مناسب بوده؟ آیا صحبت شما به اندازه کافی واضح است؟ به دوستان و نزدیکان خود بگوید که بارها ارائه شما را گوش دهند تا بتوانند نظرات دقیقی ارائه دهند.

در وبینار خود مهمترین نکته یعنی زمان را فراموش نکنید. عدم مدیریت زمان صحیح باعث می شود تا شما قسمت هایی را از دست بدهید و یا مجبور شوید در ارائه خود عجله کنید، شاید شما هم در کنفرانس هایی شرکت کرده باشید که با یک شروع آرام آغاز شده و در نهایت با عجله و توضیح اجمالی اسلایدها و یا بعضا گذشتن از بعضی موارد به علت کمبود وقت به پایان رسیده باشد، اطمینان حاصل کنید که این اتفاق برای شما نمی افتد! این نوع اتفاقات اگر در کنفرانس های سنتی اثر نامطلوب دارد، این اثر در وبینار چند برابر خواهد بود !!!

در سخنرانی خود در کنار جدی بودن، حس دوستی را به مخاطبان خود القا کنید. در نهایت شما می توانید وقتی در حال تمرین هستید از خود فیلم بگیرید بدین ترتیب متوجه خواهید شد که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.

ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

محاسبه طول دوره در آموزش الکترونیک(1)

زمانی که شرکتی با توجه به نیاز و تقاضای جامعه و بر حسب توانایی های خود در سازندگی، محصولی را روانه بازار میکند همیشه سر و صداهایی ایجاد می شود. چرا که شرکت سازنده با توجه به معیار و شیوه هایی که خاص خود می باشد محصول را تولید می کند.

آموزش مبتنی بر سناریو

هدف ما از ارائه این مطلب آشنایی با جنبه های مختلف آموزش الکترونیک مبتنی بر سناریو نویسی است. بنابراین می توان دوره های آموزش الکترونیک را طراحی کرد که علاوه بر ایجاد انگیزه در مخاطبان می توان بهترین تجربه آموزشی را برای آن ها ایجاد کرد تا به موثرترین شکل

 6روش برای داشتن یک آموزش الکترونیکی موفق (2)

در برگزاری و مدیریت آموزش الکترونیک میزان مهارت فردی هر یک از افراد را در نظر بگیرید چرا که به کارگیری تنها یک روش آموزشی برای تمامی افراد اثربخش نخواهد بود.

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:15

خلاصه: بسیاری از متخصصین آموزش علاقه ای به میزبانی وبینارهای خود ندارند، آن ها بر این باورند که نمی توانند میزبانی یک وبینار موفق از مهارت های مورد نیاز را داشته باشند. قصد داریم در این مطلب به ارائه ترفندها و مهارت هایی بپردازیم که با استفاده از آن ها بتوانید میزبانی یک وبینار موفق، جذاب و فوق العاده را به کاربران خود ارائه دهید.

وبینار (کنفرانس تحت وب)، جهت برگزاری سمینارها و همایش ها و یا ارائه مطالب از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع سمینار، هر یک از شرکت کنندگان پشت کامپیوتر خود نشسته و از طریق اینترنت با سایر شرکت کنندگان ارتباط برقرار می نمایند.

7 پیشنهاد برای داشتن یک میزبانی موفق وبینار (1)

ملاقات های آنلاین معمولا به این صورت است که مدرس یا مدیر جلسه امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری و سایرین نیز امکان ارسال پیام های متنی را دارند و لذا می توانند سوالات خود را به صورت مکتوب مطرح نمایند. مزیت هایی مانند عدم نیاز به تجهیزات سخت افزاری گران قیمت، IP اختصاصی برای کاربر و پهنای باند بالا باعث شده است که وبینار بصورت جدی در بازار کنفرانس تصویری مطرح و تجهیزات جانبی و برنامه های قدرتمندی از آن معرفی گردد.

میزبانی یک وبینار موفق بر روی شرکت کنندگان تاثیرگذار است و آن ها را مشتاق به شرکت در بحث می نماید تا خود را درگیر وبینار کنند. مطمئنا هر چه میزبانی موفق تری داشته باشید افراد بیشتر تجربیات خود را که در وبینار شما داشته اند به دیگران منتقل می کنند (به گونه ای برای شما بازاریابی می کنند)

حال چطور می توان میزبان یک وبینار موفق بود؟

ارتباط با مخاطبان از طریق وبینار فراتر از توانایی های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای است چرا که حس مجازی بودن را از آن ها گرفته و زنده بودن را به آن ها منتقل می کند.

برقراری ارتباطات جدید با افراد علاوه بر این که می توانید تجربیات جدید به دست آورید باعث می شود با گذشت زمان به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید. همایش هایی که در آن شرکت می کنید حس و روح کلاس های سنتی را به شما منتقل می کند و همین دیدار با افراد جذابیت مبحث را برای شما بیشتر می کند و موضوع را عمیق تر درک خواهید کرد و این خود موجب افزایش اعتماد افراد به شما و دوره های ارائه شده از جانب شما خواهد شد تا بتوانید فرصت داشتن ارتباطات جدید را تجربه کنید.

7 پیشنهاد برای داشتن یک میزبانی موفق وبینار (1)

وب سایت ها و رسانه های مجازی تنها منتقل کننده مطلب بدون هیچ گفتگوی متقابلی هستند و این خود علاقه به آموزش در شما را کمرنگ تر خواهد کرد. در حقیقت می توان گفت اگر شما میزبانی و مدیریت وبینار خود را بر عهده بگیرید به راحتی می توانید در جریان کار قرار گرفته و نتیجه به دست آمده را تحت کنترل خود قرار دهید.

اما در این راه نیازمند چه مواردی هستید؟ آیا توانایی ارائه یک وبینار جذاب را در خود می بینید؟ آیا از روابط اجتماعی خوبی برخوردار هستید و به راحتی می توانید با افرادی که برای اولین بار با آن ها ملاقات می کنید ارتباط مناسبی برقرار کنید؟ آیا می توانید در حالی که میزبانی سمینار خود را بر عهده دارید محتوای دوره خود را به بهترین شکل منتقل کنید؟

در وبینار معمولا به این صورت است که مدرس یا مدیر جلسه امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری و سایرین نیز امکان ارسال پیام های متنی را دارند و لذا می توانند سوالات خود را به صورت مکتوب مطرح نمایند. مزیت هایی مانند عدم نیاز به تجهیزات سخت افزاری گران قیمت، IP اختصاصی برای کاربر و پهنای باند بالا باعث شده که وبینار بصورت جدی در بازار کنفرانس تصویری مطرح و تجهیزات جانبی و برنامه های قدرتمندی از آن معرفی گردد.

به تمامی سوالات مطرح شده می توان پاسخ مثبت داد، در صورتی که شما به این کار علاقه داشته باشید.
برای اینکه وبینار را به نحو احسن اجرا کنید نکاتی را عنوان خواهیم کرد که موجب تبدیل شدن شما به یک میزبان موفق خواهد شد.
مطمئن باشید در این راه احساس آرامش و حرفه ای بودن خواهید داشت زمانی که در حال ارائه یک وبینار بی عیب و نقص و سرگرم کننده باشید.

1. با یک داستان شروع کنید.
به نظر شما بهترین راه شروع یک وبینار چیست؟ از نظر شما خواندن یک بیوگرافی از خود مناسب تر است یا خواندن یک اسلاید در مورد دستور کاری که قرار است در طول وبینار انجام شود؟ اگر با این شروع موافق هستید تنها نتیجه ای که به دست خواهید آورد عدم علاقه افراد به همایش شما خواهد بود! توصیه می کنیم وبینار را با داستانی از خود و اینکه چرا در آن لحظه در آن مکان قرار دارید، آغاز کنید.

برای شروع، رابطه عاطفی خود را با افراد افزایش دهید. با داستانی از معرفی خود شروع کنید، این داستان علاوه بر جذابیت می بایست کوتاه بوده و با عناصر کوچکی آغاز شود و با یک نتیجه گیری کوتاه پایان یابد.

رابطه عاطفی خود را با افراد افزایش دهید. داستانی که شروع می کنید علاوه بر جذابیت می بایست کوتاه بوده و با عناصر کوچکی آغاز شود و با یک نتیجه گیری کوتاه پایان یابد. لبخند را فراموش نکنید و مطمئن باشید که شور و اشتیاق درونی شما از طریق صوت به مخاطبان منتقل خواهد شد.

ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی 

 تنظیم: مرجان سلیمانیان

با آموزش الکترونیکی درست به هدف بزنید

آموزش الکترونیکی یک عبارت رایج برای تمامی فن آوری های آموزشی است که به نحوی با کامپیوتر و اینترنت یا شبکه های مختلف محلی و داخلی کامپیوتری مربوط می شود.در بدبینانه ترین حالت، تخمین های اقتصادی نشان می دهند....

چطور یادگیرنده های خود را در آموزش مبتنی بر سناریو (SBL) درگیر کنید (2)

هرچه سناریوی طراحی شده از سوی شما به دنیای واقعی نزدیک باشد افراد بیشتری به سمت آن جلب شده و آسان تر می توانند دانش های آموخته خود را به صورت کاربردی به کار بگیرند.

5 گام در یادگیری اجتماعی

برنامه های کاربردی بسیاری در LinkedIn وجود دارد که مناسب برای یادگیری های اجتماعی است. در این مطلب به توضیح موارد کاربردی در LinkedIn پرداخته تا بتوانید با استفاده از استراتژی یادگیری اجتماعی را گسترش دهید و یک برنده باشید. همچنین دوره ها آموزشی خود را به

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 9 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:17

خلاصه: تمام فناوری ها به دنبال کاربر پسند شدن و مقرون به صرفه بودن هستند. تمامی گجت ها در حال ورود به عرصه آموزش هستند. در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی ها این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند، و تلفن همراه پیشتاز این روند است...

نمی توانیم با ماشین زمان به آینده سفر کنیم تا از حوادث و اتفاقات مطلع شویم اما می توانیم با بررسی آمارها، فناوری ها و حقایق آخرین روندها را پیش بینی کنیم و بدانیم که در چند سال نه چندان دور به چه چیزی خواهیم رسید. یکی از اتفاقات جنجالی در آموزش الکترونیک آموزش مبتنی بر موبایل است.

در دو مطلب قبل به 4 مورد از 6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی اشاره نمودیم که شامل:
خداحافظی با فلش و جایگزینی HTML5، استفاده از نرم افزارهای Big Data (تواند به منظور تجزیه و تحلیل دقیق خواسته های افراد) و  تکنولوژی های پوشیدنی (در جهت پویایی آموزش) و استفاده از موبایل به عنوان پشتیبان (از مخاطب بدون محدودیت های زمانی و مکانی) عوامل اشاره شده بود ... در ادامه به دو مورد آخر اشاره خواهیم کرد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (3)

مطالب قبل در لینک های زیر در دسترس هستند:
6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)
6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

5. طراحی تعاملی
دوره هایی که بر مبنای تعامل یا به عبارت دیگر "پرسش و پاسخ" ساخته می شوند، که به آن ها سیستم های responsive گفته می شود، به هنگام قرارگیری بر روی تلفن های همراه، خود را منطبق با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه ها می کنند. (به عنوان مثال وضوح برنامه با توجه به میزان رزولوشن دستگاه تغییر پذیر است)

در سیستم های مدیریت آموزشی پاسخگو (RLMS) محل قرارگیری تصاویر بر روی صفحه موبایل با توجه به نوع دستگاه تغییر می دهند. بدین معنا که با این دسته از نرم افزارها کوچک یا بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی های همراه تاثیری بر یادگیری افراد نخواهد گذاشت.


در سیستم های مدیریت آموزشی پاسخگو Responsive Leaing Management System -(RLMS) محل قرارگیری تصاویر بر روی صفحه موبایل با توجه به نوع دستگاه تغییر می دهند. در نتیجه می توان اطمینان حاصل کرد که تجربه های به دست آمده توسط همه مخاطبان یکسان خواهد بود. به عبارت دیگر می توان گفت کوچک یا بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی های همراه تاثیری بر یادگیری افراد نخواهد گذاشت. این ویژگی موجب انتقال احساس مثبت به مخاطب می شود.

6. موقعیت های جغرافیایی
سیستم های مدیریت آموزشی (LMS) به شما امکان جهانی سازی آموزش آنلاینتان را می دهند. اما چگونه؟  LMSها ویژگی های جغرافیایی مخاطبان را در اختیار شما می گذارند و بر این اساس منابع و تجهیزات مناسب با محل را برای ایجاد دوره های آموزشی در اختیار دارید (به منظور درک بهتر مطلب تصور کنید که یک دوره آموزش الکترونیک به زبان فارسی ساخته می شود. حال اگر فردی در ژاپن بخواهد از این دوره استفاده کند، می تواند از زیرنویس به زبان خود بهره ببرد)  می توانید دوره آموزشی را با او منطبق سازید به طور مثال برای تمرینات به انجام فعالیت هایی بپردازد که مطابق با فرهنگ اوست.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (3)

به طور کلی می توانید دوره ها را با توجه به فرهنگ و شرایط افراد به آن ها ارائه دهید و بعد از ارائه به دنبال نظرسنجی منطقه ای باشید و بر اساس منطقه و کشورهای مختلف دوره های خود را دسته بندی کنید. نزدیکی دوره ها به فرهنگ، شرایط، زبان و ... می تواند موفقیت بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد. شناسایی موقعیت جغرافیایی و محلی سازی دوره ها برای افرادی که دارای بازارهای بین المللی هستند، بسیار مفید است.

دوره ها را با توجه به فرهنگ و شرایط افراد به آن ها ارائه دهید و بعد از ارائه به دنبال نظرسنجی منطقه ای باشید و براساس منطقه و کشورهای مختلف دوره های خود را دسته بندی کنید. نزدیکی دوره ها به فرهنگ، شرایط، زبان و ... می تواند موفقیت بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد. شناسایی موقعیت جغرافیایی و محلی سازی دوره ها برای افرادی که دارای بازارهای بین المللی هستند، بسیار مفید است.

فراموش نکنید که در انجام هر پروژه ای می بایست یک سری اطلاعات از مخاطبان خود داشته باشید. این اطلاعات می تواند شامل آداب و رسوم، هنجارها، نوع دوره های آنلاین برگزار شده در منطقه های مختلف و ... باشد. آموزش های مبتنی بر موبایل روز به روز محبوب تر شده است. ترکیب دوره های موبایلی با استراتژی های یادگیری موجب بالا رفتن قدرت این نوع از آموزش شده و تجربه یادگیری تلفنی بیشتر و بهتری را کسب خواهید کرد. به طور کلی می توان گفت تکنولوژی به سمت استفاده از موبایل در آموزش گام برداشته است. در نتیجه برای پیشرفت خود از فناوری های روز دنیا غافل نشوید و با استفاده از آن ها علاوه بر کسب تجربیات جدید، آن را به مخاطبان خود نیز ارائه دهید.

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

دوره های آموزش استفاده از موبایل

این مطلب نوشته Christopher Pappas در تاریخ 14 ژانویه 2015 است. به لطف محبوبیت رو به رشد تلفن های همراه در سال های اخیر افراد بیشتری به سمت استفاده از دستگاه هایی همچون اسمارت فون ها، تبلت ها رفته و با به کارگیری آن ها به صورت روزانه به جذب دانشی ارزشمند

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:32

خلاصه: آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ آیا نیازمند داشتن دوره ای مدرن و به یاد ماندنی هستید؟ با ما همراه باشید تا نکاتی ویژه را برای شما عنوان کنیم.

براساس گزارش منتشر شده در مجله Toward Maturity"" در حال حاضر تقریبا 47% از سازمان ها که می خواهند آموزش های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند، از موبایل استفاده می کنند و این آمار هر روزه در حال افزایش است.

6 نکته ای که به آن خواهیم پرداخت مواردی هستند که در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و هر روزه شاهد پیشرفت آن خواهید بود.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

درست است که نمی توانیم آینده را ببینیم و یا این که با یک ماشین زمان به آینده سفر کنیم تا از حوادث و اتفاقات مطلع شویم اما می توانیم با بررسی آمارها، فناوری ها و حقایق آموزش الکترونیک آخرین روندها را پیش بینی کنیم و بدانیم که در چند سال نه چندان دور به چه چیزی خواهیم رسید.

یکی از اتفاقات جنجالی که در زمینه آموزش الکترونیک در حال پیش تازی است، آموزش الکترونیک مبتنی بر موبایل است که در سال 2016 بیشتر با آن رو به رو خواهید شد. بنابراین از میزان آگاهی  خود نسبت به دوره های آموزشی مبتنی بر موبایل اطمینان حاصل کنید. به منظور کسب موفقیت در این راه می بایست از آخرین دستاوردها، تحقیقات و فناوری ها استفاده کنید و این خود عامل پیشرفت هر چه سریع تر شما خواهد بود.

از مقدمه می گذریم و نکاتی که موجب تسریع و رشد این نوع از آموزش خواهد شد را بیان می کنیم.

1. خداحافظ Flash، سلام HDML5
همان طور که می دانید در سال های اخیر شاهد جایگزینی مستمر HDML5 به جای Flash هستید. به نظر می رسد که در این رقابت که در سال 2016 بیشتر به چشم می خورد، HDML5 گوی سبقت را ربوده و در جایگاه بالایی قرار گرفته است. اصلی ترین دلیل موفقیت HDML5 را می¬توان در دسترس بودن آن برای تمامی سیستم عامل ها، دستگاه ها و مرورگرهای وب دانست.

از طرف دیگر Flash برای استفاده در گوشی های هوشمند، کاربر پسند نبوده و به خوبی عمل نمی کند. همچنین می دانید که آموزش بر مبنای موبایل رو به افزایش بوده و حرفه ای های آموزش الکترونیک می بایست ابزارهایی را در دستور کار خود قرار دهند که مخاطبان بتوانند روی تلفن همراه خود آن را به کار گرفته و بهترین استفاده را داشته باشند.

HDML5 نسبت به Flash سریع تر بوده و دارای کارایی بیشتر است و نرم افزار مقاومی است در نتیجه می تواند با توانایی بیشتری یک آموزش الکترونیک جذاب و تعاملی را ایجاد کند، بدون آنکه نگرانی از بابت اجرا شدن یا نشدن آن بر روی موبایل های افراد داشته باشید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مرورگرها مانند کروم، فایرفاکس و ... به آرامی در حال خارج کردن Flash از زیرساخت خود بوده و کمتر از Flash حمایت می کنند. بنابراین با استفاده از Flash در ایجاد دوره های آموزش الکترونیک خود، کاربرانتان را محدود به استفاده از مرورگرهای خاص خواهید کرد.

2. از نرم افزارهای Big Data استفاده کنید
در چند سال اخیر Big Data بخش جدایی ناپذیر از آموزش الکترونیک شده است اما در سال 2016 انتظار می رود تا این روند گسترش یابد که نتیجه آن نیاز به آنالیز نرم افزارهای Big Data  خواهد بود. شاید تصور کنید که کلیک های شما در دنیای اینترنت بی اهمیت بوده و مورد استفاده هیچ فرد یا سازمانی نخواهد بود. این درحالی است که کلیک های شما بخشی از Big Data را تشکیل می دهد.

Big Data ها مجموعه ای از کلیک ها، فیلم ها، داده های علمی و حتی تعاملات افراد در شبکه های اجتماعی هستند که در مرکز علوم مدرن تجزیه و تحلیل می شوند. تمامی اطلاعات تجزیه شده بر روی پایگاه داده ها قرار گرفته و در دسترس سازمان ها و ارگان های مختلف در رقابت قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت تمامی اطلاعات در Big Data می تواند به منظور تجزیه و تحلیل دقیق خواسته های افراد به کار گرفته شود تا بتوان دوره ای آموزشی مطابق با نیاز افراد را ارائه داد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

نرم افزار مبتنی بر این روش فرصت بررسی عملکرد مخاطبانتان را به شما می دهد تا بتوانید استراتژی های آموزش الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه را توسعه دهید. در این شیوه می توانید ترافیک تلفن همراه را بررسی کرده و میزان استفاده از دستگاه و به کارگیری حافظه آن را رصد کنید تا نقاط قوت و ضعف استراتژی تحت موبایل را پوشش دهید.

با آنالیز تمامی موارد ذکر شده قادرید به سفارشی سازی تجربه های آموزشی خود بر اساس موبایل بپردازید. المان ها و عناصری را که ممکن است به انتظارات افراد پاسخ مناسبی ندهد را شناسایی کرده و آن ها را بهبود ببخشید. در صورتی که نخواهید از تجربه و تحلیل برنامه ها استفاده کنید، می توانید از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که ویژگی های آن منطبق با نیازها و خواسته ها در ارائه محتوای آموزش الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه است را خریداری کرده و با تمرکز بر روی آن به ارائه دوره های خود بپردازید.
ادامه دارد...

 

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

افزایش اثر بخشی دوره

قرار دادن افراد در جایگاه های مختلف حتی به عنوان مربی می تواند به عنوان انگیزه ای در یادگیری محسوب شود. همچنین تشکیل گروه های بحث می تواند علاوه بر آنکه موجب رد و بدل شدن نظرات بین افراد می شود بلکه راهی برای انجام تکالیف و استفاده از اینترنت است.

دوره های عظیم آموزشی آنلاین MOOCs

آموزش از راه یا همان آموزش الکترونیک در بین دنبال کنندگان مطالب اینترنتی موضوعی ناشناخته نیست و در مورد آن مقالات بسیاری در سطح اینترنت وجود دارد ...

چطور یادگیرنده های خود را در آموزش مبتنی بر سناریو (SBL) درگیر کنید (2)

هرچه سناریوی طراحی شده از سوی شما به دنیای واقعی نزدیک باشد افراد بیشتری به سمت آن جلب شده و آسان تر می توانند دانش های آموخته خود را به صورت کاربردی به کار بگیرند.

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 134 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

همانطور که می دانید، کد های QR یک نوع حالت رمزنگارانه برای محتوا است که به شما کمک می کند به طور غیر مستقیم، و با واسط اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید. اهمیت و ارزش کد های QR این روزها بیشتر در تجارت الکترونیک دیده می شود. اما اگر شما می خواهید مشتریانتان، دوستانتان و غیره، با استفاده از اسکن کردن کد های QR از طریق گوشی و تبلت شان، اطلاعاتی از شما دریافت کنند می توانید به راحتی، اطلاعاتی را به کد QR تبدیل کنید و آن را به طور آنلاین ویرایش کنید. بدین منظور باید از افزونه ای به نام QR Code Image Generator استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا وارد فایرفاکس تان شوید. افزونه QR Code Image Generator را نصب کنید ( روی لینک آخر متن کلیک کنید و فرایند نصب را دنبال کنید )

 بعد از اینکه افزونه را نصب کردید پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن نصب دریافت می کنید :

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

 در این حالت کافیست که کد فعال کردن حالت دریافت کد کیو آر را بدانید.

مثال: فرض کنید می خواهید بخشی از یک متن را به کد کیو آر تبدیل کنید. ابتدا باید متن مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از انتخاب دکمه های ترکیبی کنترل + شیفت + q را فشار دهید:

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

در اینجا کد مورد نظر برای شما ایجاد می شود. کافیست روی گزینه ی here کلیک کنید تا این تصویر را ذخیره کنید اما اگر تمایلی داشته باشید که تصویر کیو آر را ویرایش کنید روی دکمه edit QR code image online کلیک کنید. با این کار وارد صفحه ی آنلاین ویرایش کد qr می شوید. در مرحله اول آدرس وب سایتی که قرار بوده از محتوای آن کد ایجاد کنید نمایش داده می شود که می توانید آن را ویرایش کنید و متن دلخواهتان را بنویسید.

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

 همچنین می توانید از بخش options جزییات دیگری نظیر رنگ و غیره را عوض کنید و در نهایت کد مورد نظرتان را با فشردن دکمه create ایجاد کنید.

 بعد از این می توانید از طریق لینک زیر ژس کیو آر، عکس کد را دانلود کنید و در هر جا که دوست دارید مورد استفاده قرار دهید.

علاوه بر دکمه ترکیبی ctrl+shift+q که برای متن بکار می رود می توانید بجای انتخاب متن، روی صفحه حاوی لینک راست کلیک کنید و از آخرین گزینه، عبارت  generate qr code for url را کلیک کنید، و همین فرآیند را برای تولید کد کیو آر برای لینک ها نیز استفاده کنید:

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

 بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان  

 منبع: گویا آی تی

تنظیم: فهیمه امرالله

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

آموزش الکترونیکی و به خصوص تولید محتوای الکترونیکی امروزه به یکی موضوعات مهمی تبدیل شده است که ...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

محتوای الکترونیکی چیست؟

محتوای الکترونیکی به مجموعه ای از تصاویر، متون، فیلم ها و صدا ها اطلاق می شود که هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 131 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

خلاصه: بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد. حال تصور کنید همین دوره را به موبایل ها منتقل کنید.

به نظر می رسد که امروزه استفاده از آموزشی که در هر لحظه و هر کجا در دسترس ما باشد بسیار حائز اهمیت است. در اختیار داشتن یک منبع کامل بدون آن که نیاز به اتصالات فیزیکی و پیوسته به شبکه باشیم در پیشرفت ما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آموزش الکترونیکی که مبتنی بر موبایل باشد قابلیت تحرک را به دانش پژوه می دهد و می تواند محدودیت های مکانی و تعاملی را از میان بردارد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

در قسمت قبل به مواردی همچون جایگزینی HDML5 به جای Flash و استفاده از نرم افزارهای Big Data اشاره داشتیم در ادامه به مواردی همچون پشتیبانی موبایل از شما، طراحی تعاملی و ... خواهیم پرداخت.
مطلب قبل را می توانید از اینجا مطالعه کنید

3. تکنولوژی های پوشیدنی
اگر حتی اندکی با مباحث تکنولوژی در ارتباط باشید با این نوع از تکنولوژی ها آشنا هستید. در نظر بگیرید ساعتی را که به مچ دست خود بسته اید می تواند اپلیکیشن های مختلفی را در اختیار شما بگذارد و یا اینکه شما را از میزان کالری، قند خون و .... آگاه کند. می توانید عینکی به همراه داشته باشید که قابلیت عکاسی و فیلم برداری را داشته و یا شرایط آب و هوایی را تشخیص دهد. موارد بیان شده همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی یا Wearable Tech جای گرفته اند. برقراری ارتباط این ابزارها با گوشی های هوشمند می تواند در آموزش نیز کاربرد داشته باشد، از این طریق تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در دسترس است.

عینک گوگل، ساعت اپل، لباس های پوشیدنی اندروید و ... همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی قرار می گیرند که همگی به درجه ای از محبوبیت در بین مردم رسیده اند. فراموش نکنید تمام فناوری ها به دنبال کاربر پسند شدن و مقرون به صرفه بودن هستند. تمامی گجت های پوشیدنی در حال ورود به عرصه آموزش بوده و می توان اطلاعات جدید که به دنبال آن هستیم از این طریق کسب کنیم. در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های نام برده این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های پوشیدنی و ... این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

به عنوان مثال به جای آنکه شما بخواهید در جایی نشسته و آموزش ببینید می توانید با استفاده از این گجت ها به تعامل با مشتریان خود به صورت مجازی بپردازید. با این کار می توانید میزان مهارت های کسب شده خود در هر مرحله از تعامل را با استفاده از یک دستگاه واقعی اندازه گیری کنید.

4. موبایل شما، پشتیبان شما در هر لحظه
در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده و این موضوع در روند رو به رشد یادگیری در سال 2016 مورد توجه قرار گرفته است.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

موبایل شما می تواند به عنوان یک راهنما در هر لحظه در کنار شما باشد. درنتیجه سازمان ها و ارگان های مختلف می توانند عملکرد و بهره وری کارکنان خود را بهبود بخشند بدون آن که هزینه ای اضافی برای این کار در نظر بگیرند. این نوع از دوره های آموزشی آنلاین، میزان اعتماد به نفس و رضایتمندی افراد را افزایش داده و این خود نشان دهنده میزان ارزشمندی موبایل در آموزش است.

در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده است.


به عنوان مثال اعضای یک تیم فروش می توانند از طریق موبایل خود به اطلاعات محصولات موجود دسترسی داشته و تمامی فیلم های آموزشی که در این زمینه نیازمند آن هستند را در هر کجا و هر زمانی به همراه داشته باشند. بنابراین آن ها می توانند همواره به روز بوده و با تسلط بیشتری مشتریان خود را راهنمایی کرده و در خرید آگاهانه افراد را یاری دهند.
ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

دوره های آموزش استفاده از موبایل

این مطلب نوشته Christopher Pappas در تاریخ 14 ژانویه 2015 است. به لطف محبوبیت رو به رشد تلفن های همراه در سال های اخیر افراد بیشتری به سمت استفاده از دستگاه هایی همچون اسمارت فون ها، تبلت ها رفته و با به کارگیری آن ها به صورت روزانه به جذب دانشی ارزشمند

MOOCs برای حرفه ای ها

دوره های MOOCs به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به آموزش دوره های پایه ای اشاره کرد...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 114 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

خلاصه: تمام فناوری ها به دنبال کاربر پسند شدن و مقرون به صرفه بودن هستند. تمامی گجت ها در حال ورود به عرصه آموزش هستند. در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی ها این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند، و تلفن همراه پیشتاز این روند است...

نمی توانیم با ماشین زمان به آینده سفر کنیم تا از حوادث و اتفاقات مطلع شویم اما می توانیم با بررسی آمارها، فناوری ها و حقایق آخرین روندها را پیش بینی کنیم و بدانیم که در چند سال نه چندان دور به چه چیزی خواهیم رسید. یکی از اتفاقات جنجالی در آموزش الکترونیک آموزش مبتنی بر موبایل است.

در دو مطلب قبل به 4 مورد از 6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی اشاره نمودیم که شامل:
خداحافظی با فلش و جایگذینی HTML5، استفاده از نرم افزارهای Big Data (تواند به منظور تجزیه و تحلیل دقیق خواسته های افراد) و  تکنولوژی های پوشیدنی (در جهت پویایی آموزش) و استفاده از موبایل به عنوان پشتیبان (از مخاطب بدون محدودیت های زمانی و مکانی) عوامل اشاره شده بود ... در ادامه به دو مورد آخر اشاره خواهیم کرد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (3)

مطالب قبل در لینک های زیر در دسترس هستند:
6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)
6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

5. طراحی تعاملی
دوره هایی که بر مبنای تعامل یا به عبارت دیگر "پرسش و پاسخ" ساخته می شوند، که به آنها سیستم های responsive  گفته می شود، به هنگام قرارگیری بر روی تلفن های همراه، خود را منطبق با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه ها می کنند. (به عنوان مثال وضوح برنامه با توجه به میزان رزولوشن دستگاه تغییر پذیر است)

در سیستم های مدیریت آموزشی پاسخگو (RLMS) محل قرارگیری تصاویر بر روی صفحه موبایل با توجه به نوع دستگاه تغییر می دهند. بدین معنا که با این دسته از نرم افزارها کوچک یا بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی های همراه تاثیری بر یادگیری افراد نخواهد گذاشت.


در سیستم های مدیریت آموزشی پاسخگو (RLMS) ٓ Responsive Leaing Management System محل قرارگیری تصاویر بر روی صفحه موبایل با توجه به نوع دستگاه تغییر می دهند. در نتیجه می توان اطمینان حاصل کرد که تجربه های به دست آمده توسط همه مخاطبان یکسان خواهد بود. به عبارت دیگر می توان گفت کوچک یا بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی های همراه تاثیری بر یادگیری افراد نخواهد گذاشت. این ویژگی موجب انتقال احساس مثبت به مخاطب می شود.

6. موقعیت های جغرافیایی
سیستم های مدیریت آموزشی (LMS) به شما امکان جهانی سازی آموزش آنلاینتان را می دهند. اما چگونه؟  LMSها ویژگی های جغرافیایی مخاطبان را در اختیار شما می گذارند و بر این اساس منابع و تجهیزات مناسب با محل را برای ایجاد دوره های آموزشی در اختیار دارید (به منظور درک بهتر مطلب تصور کنید که یک دوره آموزش الکترونیک به زبان فارسی ساخته می شود. حال اگر فردی در ژاپن بخواهد از این دوره استفاده کند، می تواند از زیرنویس به زبان خود بهره ببرد)  می توانید دوره آموزشی را با او منطبق سازید به طور مثال برای تمرینات به انجام فعالیت هایی بپردازد که مطابق با فرهنگ اوست.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (3)

به طور کلی می توانید دوره ها را با توجه به فرهنگ و شرایط افراد به آن ها ارائه دهید و بعد از ارائه به دنبال نظرسنجی منطقه ای باشید و براساس منطقه و کشورهای مختلف دوره های خود را دسته بندی کنید. نزدیکی دوره ها به فرهنگ، شرایط، زبان و ... می تواند موفقیت بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد. شناسایی موقعیت جغرافیایی و محلی سازی دوره ها برای افرادی که دارای بازارهای بین المللی هستند، بسیار مفید است.

دوره ها را با توجه به فرهنگ و شرایط افراد به آن ها ارائه دهید و بعد از ارائه به دنبال نظرسنجی منطقه ای باشید و براساس منطقه و کشورهای مختلف دوره های خود را دسته بندی کنید. نزدیکی دوره ها به فرهنگ، شرایط، زبان و ... می تواند موفقیت بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد.شناسایی موقعیت جغرافیایی و محلی سازی دوره ها برای افرادی که دارای بازارهای بین المللی هستند، بسیار مفید است.

فراموش نکنید که در انجام هر پروژه ای می بایست یک سری اطلاعات از مخاطبان خود داشته باشید. این اطلاعات می تواند شامل آداب و رسوم، هنجارها، نوع دوره های آنلاین برگزار شده در منطقه های مختلف و ... باشد. آموزش های مبتنی بر موبایل روز به روز محبوب تر شده است. ترکیب دوره های موبایلی با استراتژی های یادگیری موجب بالا رفتن قدرت این نوع از آموزش شده و تجربه یادگیری تلفنی بیشتر و بهتری را کسب خواهید کرد. به طور کلی می توان گفت تکنولوژی به سمت استفاده از موبایل در آموزش گام برداشته است. در نتیجه برای پیشرفت خود از فناوری های روز دنیا غافل نشوید و با استفاده از آن ها علاوه بر کسب تجربیات جدید، آن را به مخاطبان خود نیز ارائه دهید.

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

دوره های آموزش استفاده از موبایل

این مطلب نوشته Christopher Pappas در تاریخ 14 ژانویه 2015 است. به لطف محبوبیت رو به رشد تلفن های همراه در سال های اخیر افراد بیشتری به سمت استفاده از دستگاه هایی همچون اسمارت فون ها، تبلت ها رفته و با به کارگیری آن ها به صورت روزانه به جذب دانشی ارزشمند

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 107 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:07

خلاصه: بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد. حال تصور کنید همین دوره را به موبایل ها منتقل کنید.

به نظر می رسد که امروزه استفاده از آموزشی که در هر لحظه و هر کجا در دسترس ما باشد بسیار حائز اهمیت است. در اختیار داشتن یک منبع کامل بدون آن که نیاز به اتصالات فیزیکی و پیوسته به شبکه باشیم در پیشرفت ما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آموزش الکترونیکی که مبتنی بر موبایل باشد قابلیت تحرک را به دانش پژوه می دهد و می تواند محدودیت های مکانی و تعاملی را از میان بردارد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

در قسمت قبل به مواردی همچون جایگزینی HDML5 به جای Flash و استفاده از نرم افزارهای Big Data اشاره داشتیم در ادامه به مواردی همچون پشتیبانی موبایل از شما، طراحی تعاملی و ... خواهیم پرداخت.
مطلب قبل را می توانید از اینجا مطالعه کنید

3. تکنولوژی های پوشیدنی
اگر حتی اندکی با مباحث تکنولوژی در ارتباط باشید با این نوع از تکنولوژی ها آشنا هستید. در نظر بگیرید ساعتی را که به مچ دست خود بسته اید می تواند اپلیکیشن های مختلفی را در اختیار شما بگذارد و یا اینکه شما را از میزان کالری، قند خون و .... آگاه کند. می توانید عینکی به همراه داشته باشید که قابلیت عکاسی و فیلم برداری را داشته و یا شرایط آب و هوایی را تشخیص دهد. موارد بیان شده همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی یا Wearable Tech جای گرفته اند. برقراری ارتباط این ابزارها با گوشی های هوشمند می تواند در آموزش نیز کاربرد داشته باشد، از این طریق تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در دسترس است.

عینک گوگل، ساعت اپل، لباس های پوشیدنی اندروید و ... همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی قرار می گیرند که همگی به درجه ای از محبوبیت در بین مردم رسیده اند. فراموش نکنید تمام فناوری ها به دنبال کاربر پسند شدن و مقرون به صرفه بودن هستند. تمامی گجت های پوشیدنی در حال ورود به عرصه آموزش بوده و می توان اطلاعات جدید که به دنبال آن هستیم از این طریق کسب کنیم. در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های نام برده این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های پوشیدنی و ... این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

به عنوان مثال به جای آنکه شما بخواهید در جایی نشسته و آموزش ببینید می توانید با استفاده از این گجت ها به تعامل با مشتریان خود به صورت مجازی بپردازید. با این کار می توانید میزان مهارت های کسب شده خود در هر مرحله از تعامل را با استفاده از یک دستگاه واقعی اندازه گیری کنید.

4. موبایل شما، پشتیبان شما در هر لحظه
در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده و این موضوع در روند رو به رشد یادگیری در سال 2016 مورد توجه قرار گرفته است.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

موبایل شما می تواند به عنوان یک راهنما در هر لحظه در کنار شما باشد. درنتیجه سازمان ها و ارگان های مختلف می توانند عملکرد و بهره وری کارکنان خود را بهبود بخشند بدون آن که هزینه ای اضافی برای این کار در نظر بگیرند. این نوع از دوره های آموزشی آنلاین، میزان اعتماد به نفس و رضایتمندی افراد را افزایش داده و این خود نشان دهنده میزان ارزشمندی موبایل در آموزش است.

در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده است.


به عنوان مثال اعضای یک تیم فروش می توانند از طریق موبایل خود به اطلاعات محصولات موجود دسترسی داشته و تمامی فیلم های آموزشی که در این زمینه نیازمند آن هستند را در هر کجا و هر زمانی به همراه داشته باشند. بنابراین آن ها می توانند همواره به روز بوده و با تسلط بیشتری مشتریان خود را راهنمایی کرده و در خرید آگاهانه افراد را یاری دهند.
ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

دوره های آموزش استفاده از موبایل

این مطلب نوشته Christopher Pappas در تاریخ 14 ژانویه 2015 است. به لطف محبوبیت رو به رشد تلفن های همراه در سال های اخیر افراد بیشتری به سمت استفاده از دستگاه هایی همچون اسمارت فون ها، تبلت ها رفته و با به کارگیری آن ها به صورت روزانه به جذب دانشی ارزشمند

MOOCs برای حرفه ای ها

دوره های MOOCs به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به آموزش دوره های پایه ای اشاره کرد...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 93 تاريخ : جمعه 3 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:41

خلاصه: بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد. حال تصور کنید همین دوره را به موبایل ها منتقل کنید.

به نظر می رسد که امروزه استفاده از آموزشی که در هر لحظه و هر کجا در دسترس ما باشد بسیار حائز اهمیت است. در اختیار داشتن یک منبع کامل بدون آن که نیاز به اتصالات فیزیکی و پیوسته به شبکه باشیم در پیشرفت ما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آموزش الکترونیکی که مبتنی بر موبایل باشد قابلیت تحرک را به دانش پژوه می دهد و می تواند محدودیت های مکانی و تعاملی را از میان بردارد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

در قسمت قبل به مواردی همچون جایگزینی HDML5 به جای Flash و استفاده از نرم افزارهای Big Data اشاره داشتیم در ادامه به مواردی همچون پشتیبانی موبایل از شما، طراحی تعاملی و ... خواهیم پرداخت.
مطلب قبل را می توانید از اینجا مطالعه کنید

3. تکنولوژی های پوشیدنی
اگر حتی اندکی با مباحث تکنولوژی در ارتباط باشید با این نوع از تکنولوژی ها آشنا هستید. در نظر بگیرید ساعتی را که به مچ دست خود بسته اید می تواند اپلیکیشن های مختلفی را در اختیار شما بگذارد و یا اینکه شما را از میزان کالری، قند خون و .... آگاه کند. می توانید عینکی به همراه داشته باشید که قابلیت عکاسی و فیلم برداری را داشته و یا شرایط آب و هوایی را تشخیص دهد. موارد بیان شده همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی یا Wearable Tech جای گرفته اند. برقراری ارتباط این ابزارها با گوشی های هوشمند می تواند در آموزش نیز کاربرد داشته باشد، از این طریق تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در دسترس است.

عینک گوگل، ساعت اپل، لباس های پوشیدنی اندروید و ... همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی قرار می گیرند که همگی به درجه ای از محبوبیت در بین مردم رسیده اند. فراموش نکنید تمام فناوری ها به دنبال کاربر پسند شدن و مقرون به صرفه بودن هستند. تمامی گجت های پوشیدنی در حال ورود به عرصه آموزش بوده و می توان اطلاعات جدید که به دنبال آن هستیم از این طریق کسب کنیم. در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های نام برده این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های پوشیدنی و ... این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

به عنوان مثال به جای آنکه شما بخواهید در جایی نشسته و آموزش ببینید می توانید با استفاده از این گجت ها به تعامل با مشتریان خود به صورت مجازی بپردازید. با این کار می توانید میزان مهارت های کسب شده خود در هر مرحله از تعامل را با استفاده از یک دستگاه واقعی اندازه گیری کنید.

4. موبایل شما، پشتیبان شما در هر لحظه
در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده و این موضوع در روند رو به رشد یادگیری در سال 2016 مورد توجه قرار گرفته است.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

موبایل شما می تواند به عنوان یک راهنما در هر لحظه در کنار شما باشد. درنتیجه سازمان ها و ارگان های مختلف می توانند عملکرد و بهره وری کارکنان خود را بهبود بخشند بدون آن که هزینه ای اضافی برای این کار در نظر بگیرند. این نوع از دوره های آموزشی آنلاین، میزان اعتماد به نفس و رضایتمندی افراد را افزایش داده و این خود نشان دهنده میزان ارزشمندی موبایل در آموزش است.

در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده است.


به عنوان مثال اعضای یک تیم فروش می توانند از طریق موبایل خود به اطلاعات محصولات موجود دسترسی داشته و تمامی فیلم های آموزشی که در این زمینه نیازمند آن هستند را در هر کجا و هر زمانی به همراه داشته باشند. بنابراین آن ها می توانند همواره به روز بوده و با تسلط بیشتری مشتریان خود را راهنمایی کرده و در خرید آگاهانه افراد را یاری دهند.
ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

دوره های آموزش استفاده از موبایل

این مطلب نوشته Christopher Pappas در تاریخ 14 ژانویه 2015 است. به لطف محبوبیت رو به رشد تلفن های همراه در سال های اخیر افراد بیشتری به سمت استفاده از دستگاه هایی همچون اسمارت فون ها، تبلت ها رفته و با به کارگیری آن ها به صورت روزانه به جذب دانشی ارزشمند

MOOCs برای حرفه ای ها

دوره های MOOCs به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به آموزش دوره های پایه ای اشاره کرد...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:11

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

همانطور که می دانید، کد های QR یک نوع حالت رمزنگارانه برای محتوا است که به شما کمک می کند به طور غیر مستقیم، و با واسط اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید. اهمیت و ارزش کد های QR این روزها بیشتر در تجارت الکترونیک دیده می شود. اما اگر شما می خواهید مشتریانتان، دوستانتان و غیره، با استفاده از اسکن کردن کد های QR از طریق گوشی و تبلت شان، اطلاعاتی از شما دریافت کنند می توانید به راحتی، اطلاعاتی را به کد QR تبدیل کنید و آن را به طور آنلاین ویرایش کنید. بدین منظور باید از افزونه ای به نام QR Code Image Generator استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا وارد فایرفاکس تان شوید. افزونه QR Code Image Generator را نصب کنید ( روی لینک آخر متن کلیک کنید و فرایند نصب را دنبال کنید )

 بعد از اینکه افزونه را نصب کردید پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن نصب دریافت می کنید :

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

 در این حالت کافیست که کد فعال کردن حالت دریافت کد کیو آر را بدانید.

مثال: فرض کنید می خواهید بخشی از یک متن را به کد کیو آر تبدیل کنید. ابتدا باید متن مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از انتخاب دکمه های ترکیبی کنترل + شیفت + q را فشار دهید:

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

در اینجا کد مورد نظر برای شما ایجاد می شود. کافیست روی گزینه ی here کلیک کنید تا این تصویر را ذخیره کنید اما اگر تمایلی داشته باشید که تصویر کیو آر را ویرایش کنید روی دکمه edit QR code image online کلیک کنید. با این کار وارد صفحه ی آنلاین ویرایش کد qr می شوید. در مرحله اول آدرس وب سایتی که قرار بوده از محتوای آن کد ایجاد کنید نمایش داده می شود که می توانید آن را ویرایش کنید و متن دلخواهتان را بنویسید.

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

 همچنین می توانید از بخش options جزییات دیگری نظیر رنگ و غیره را عوض کنید و در نهایت کد مورد نظرتان را با فشردن دکمه create ایجاد کنید.

 بعد از این می توانید از طریق لینک زیر ژس کیو آر، عکس کد را دانلود کنید و در هر جا که دوست دارید مورد استفاده قرار دهید.

علاوه بر دکمه ترکیبی ctrl+shift+q که برای متن بکار می رود می توانید بجای انتخاب متن، روی صفحه حاوی لینک راست کلیک کنید و از آخرین گزینه، عبارت  generate qr code for url را کلیک کنید، و همین فرآیند را برای تولید کد کیو آر برای لینک ها نیز استفاده کنید:

چگونه برای متن و لینک ها کد qr ایجاد کنیم؟

 بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان  

 منبع: گویا آی تی

تنظیم: فهیمه امرالله

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

آموزش الکترونیکی و به خصوص تولید محتوای الکترونیکی امروزه به یکی موضوعات مهمی تبدیل شده است که ...

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (1)

آیا به دنبال راه هایی مطمئن برای حفظ دوره های آموزشی از طریق موبایل هستید؟ ...

محتوای الکترونیکی چیست؟

محتوای الکترونیکی به مجموعه ای از تصاویر، متون، فیلم ها و صدا ها اطلاق می شود که هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 103 تاريخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:11